ÜSİMP FİRMA İNOVASYON KARNESİ BİLGİLENDİRME ADIMLARI

ÜSİMP İnovasyon Karnesi başvurusu için aşağıdaki adımlar takip edilmelidir. Her bir adımda yapılması gerekenler detaylı olarak verilmiştir.

    1. http://www.usimpinovasyonkarnesi.com.tr/ adresinden sağ üstte yer alan “Giriş” bölümünden giriş yapınız,
    2. Giriş ekranında daha önce kayıt olunmuşsa giriş yapılır, kayıtlı değilse kayıt ol linkine tıklanır.

  1. Kayıt Ol linki tıklandığında Kayıt Başvurusu sayfası açılır ve aşağıda belirtilen bilgilerin girilmesi istenir (* işareti ile verilenler zorunlu alanlardır).

 

Kayıt linkine tıklandığında  en önemli kriterlerden olan firmanın en az 3 yaşında olması gerektiği hatırlatılacaktır. Çıkan pop-up mesajı köşesinde yer alan X işaretinden kapatarak devam edebilirsiniz.

Sisteme kayıt aşaması 2 ekrandan oluşmaktadır. Firmanıza anket atanması için bu her iki kayıt ekranının tamamlanması gereklidir.

İLK KAYIT EKRANI( KAYIT EKRANI)

 

Firma Bilgileri başlığı altında istenenler:

Firma Adı:*

Mersis Numarası:*

Kuruluş Yılı:*

Firmanın en az üç yaşında olması gerekir.

Sektör Adı / NACE Kodu:*

Satırın sonundaki açılabilir menü sekmesini tıklayınca imalat sektöründeki tüm alt sektörler alfabetik sırada ve ikili NACE Kodunda çıkacaktır. İşletmenize en uygun olan ikili NACE kodunu seçiniz.

İL:*

Açılabilir menüden işletmenizin bulunduğu İl’i seçiniz.

Yerleşim Yeri:*

Açılabilir Menü tıklandığında

  • “Organize Sanayi Bölgesi”,
  • “Serbest Bölge”,
  • “Sanayi Sitesi”,
  • “Teknopark”,
  • “Diğer”

seçenekleri çıkacaktır. İşletmenizin bulunduğu yere uygun olan seçimi yapınız.

Firma Türü:*

Firma türü başlığı altında açılabilir menüden üç seçenek çıkar:

  • “TÜZEL KİŞİLİĞİ OLAN” (Ltd. Şti., A.Ş,…)
  • “Ar-Ge Merkezi – 5746 kapsamında faaliyet gösteren Sanayi Ar-ge Merkezi” (İşletmelerin sadece Ar-Ge merkezlerinin performansının değerlendirilmesi söz konusu ise).
  • “İşletmenin herhangi bir TGB içinde kurduğu Ar-Ge Birimi” (İşletmelerin 4691 sayılı TGB kapsamında faaliyet gösteren Ar-Ge birimlerinin performansının değerlendirilmesi söz konusu ise).

Bu ayrıma göre, işletme yönetimi, arzu ederse, işletmenin bütünü veya Ar-Ge ile ilgili yapılarının değerlendirilmesini yapabilir.

 

Finansal Bilgiler

FİRMANIZA AİT BİLGİLER ÜÇÜNCÜ KİŞİLER İLE PAYLAŞILMAYACAKTIR. SİZE VERİLECEK RAPORDA ULUSAL VERİLERİN ORTALAMASI İLE KIYASLAMASI YAPILMASI AMACIYLA KULLANILACAKTIR

Firmanın son 3 yıldaki cirosu (TL) *:

2016:

2015:

2014:

Son 3 yılda üretilen yeni ürünlerden elde edilen gelirin toplam ciroya oranı (%)

2016:

2015:

2014:

Toplam satışlarda ihracatın (doğrudan ve dolaylı ihracatın tamamı) payı (%)

2016:

2015:

2014:

 

Çalışan bilgileri

Toplam çalışan sayısı:*

Toplam Ar-Ge personeli sayısı:*

Proje Bilgileri (kayıt olunan yıldan geriye doğru son 3 yıl)

AB Proje sayısı (Başvuru / Kabul):*

2016

2015

2014

TÜBİTAK-TEYDEB Proje sayısı (Başvuru / Kabul):*

(TEYDEB 1501, 1507 veya 1509 ayrımı yapılmamıştır)

2016

2015

2014

TEYDEB 1505 / SANTEZ Proje sayısı (Başvuru / Kabul):*

(Yürürlükte olan SANTEZ projeleri belirtilecektir.)

2016

2015

2014

KOSGEB Ar-Ge İnovasyon Proje sayısı (Başvuru / Kabul):*

2016

2015

2014

Patent sayısı (Başvuru / Kabul):*

2016

2015

2014

 

Kullanıcı Bilgileri(Yönetim adına giriş yapan kişinin bilgileri girilecektir.)

Adı Soyadı:*

Eposta:*

Telefon:*

Kullanıcı Şifresi:*

Departman:*

Açılabilir menüyü tıkladığınızda karşınıza

  1. Yönetim
  2. Ar-Ge
  3. Üretim
  4. Satış-Pazarlama
  5. Kalite
  6. İhracat
  7. İnsan Kaynakları
  8. Mali İşler

seçenekleri çıkacaktır.

İlk kayıt ekranında “Yönetimi” seçiniz.

Sizi ÜSİMP Üyesi bir kuruluş mu yönlendirdi?

ÜSİMP Üye Kuruluşlar listesi için tıkladığınızda karşınıza gelecek üye kuruluşlardan uygun olanı seçiniz.

Yasal uyarıları ve kullanıcı anlaşmasını okudum, kabul ediyorum.

Yasal uyarı ve kullanıcı anlaşması metinlerine üzerini tıklayarak erişebilirsiniz. Hem kullanıcı olarak sizin hem de ÜSİMP’in haklarını korumak amacıyla hazırlanmıştır. Uygun görmediğiniz bir husus var ise usimp@usimp.org.tr adresinden yazılı olarak açıklama isteyebilirsiniz.

“KABUL EDİYORUM” tıklandıktan sonra bilgileriniz “Sistem Yöneticisi” tarafından incelenecek ve eğer bilgiler eksiksiz ise “onay” verilecektir. Aksi durumlarda “Sistem Yöneticisi” sizi arayarak verdiğiniz bilgileri kontrol edebilir.

İlk ekran kaydının tamamlanması durumunda aşağıdaki uyarı çıkacaktır. Tamam Tuşuna tıklandığında 2. kayıt ekranına yönlendirileceksiniz.

 

İkinci kayıt ekranı (Firma Ve Kullanıcı Bilgi Düzenleme Ekranı)

 

Bu bölüm yönetim departmanı dışında diğer departmanlarınızı tanımlayacağınız ekrandır. Bu ekranda  firmanızın farklı şubeleri varsa “yeni” tuşuna basarak şube açabilir, ve her şubedeki farklı departmanları(kullanıcı ekleyerek) tanımlayabilirsiniz. Firmada her departman için bir kullanıcı atanması yeterlidir.Aynı departmandan farklı şubelerde de yer alması durumunda önce şube tanımlaması yapıldıktan sonra yeni Kulanıcı ataması kısmında ilgili şube seçilerek  departman ataması yapılabilir.

Kullanıcı eklerken iki farklı firma rolü mevcuttur.

  1. Firma yöneticisi: kendisi ve bütün diğer kullanıcıların doldurduğu anketleri görebilir.
  2. Firma kullanıcısı: Sadece kendi departmanına atanmış anketleri görebilir.

 

Sistem default olarak  merkez şube yaratmakta ve yeni şube tanımlanmazsa bütün kullanıcıları merkez şubeye atamaktadır. Çok şubeli kullanıcılı işletmelerin önce şube tanımlaması sonrasında bu şubelere departman/kullanıcı tanımlaması gerekmektedir.

İlk kayıt ekranında tanımlandığı şekilde  sadece yönetim departmanıyla kaydı tamamlarsanız anket sadece sizin görüşlerinizi yansıtacaktır. Önerimiz işletmenizdeki yapılanmaya uygun olarak ilgili departmanları seçmenizdir. Böylelikle, farklı birim yöneticilerinizin de görüşlerini öğrenme fırsatınız olacaktır. Sonuçta, her birimin değerlendirme sonuçları ile değerlendirmelerin ortalamasını da görebileceksiniz.

SEÇİMİ BU NOKTADA YAPMANIZ GEREKMEKTEDİR. DAHA SONRA YAPILMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR.

  1. kayıt ekranında departman/şube tanımlamalarınızı yaptıktan sonra sistemden çıkabilirsiniz. ÜSİMP Yönetimi tarafından başvuru bilgileriniz incelenerek  anket ataması yapılacaktır. Anket atanması yapıldığında sisteme tanımladığınız mail adresinize bilgilendirme maili gelecektir. Bilgilendirme maili sonrası sisteme girerek anketinizi doldurmaya başlayabilirsiniz.

 

Anketin Cevaplanması

Onay mesajınız geldikten sonra www.usimpinovasyonkarnesi.com.tr adresinden kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yaparak, firma özel sayfanızda, “Anketlerim” altında “ÜSİMP İnovasyon Karnesi”ni seçerek doldurmaya başlayabilirsiniz.

Ankette verilen tüm soruların cevaplanması gereklidir. Aksi takdirde anket tamamlanamamakta ve uyarı vermektedir.

*Firmanız tarafından tanımlanmış departmanların her birine bir anket atanmakta ve ancak bütün bu anketlerin tamamlanması durumunda inovasyon karnesi sonuçları hesaplanabilmektedir

**Sistem kullanıcı başına değil departman başına anket ataması yapmaktadır. Bu nedenle örneğin ar-ge departmanında çalışan 3 kişi için kullanıcı hesabı açılsa bile sistem ar-ge departmanı için tek anket atayacak ve bu üç kullanıcı sisteme giriş yaptıklarında tek anket görecektir. Anketi kim doldurursa doldursun doldurulan anket “Ar-ge departmanı anketi” olarak kayda alınacaktır. Bu nedenle aynı şubede yer alan her departman için tek kullanıcı hesabı açılması yeterlidir.

ANKETİ TAMAMLAMADAN KAYDEDEBİLİR VE DAHA SONRA DEVAM EDEBİLİRSİNİZ.

 

Anketin Tamamlanması ve Gönderilmesi

Anket tamamlandıktan sonra “Gönder” butonuna basarak işlem tamamlanmaktadır.

Bu işlemin ardından sistem sizi otomatik olarak “Anketlerim” sayfasına yönlendirecek ve orada tamamladığınız ankete ilişkin anketin adı, tamamlanıp tamamlanmadığı bilgileri ve “Anketi Görüntüle” bölümü görünecektir.

 

Anketi Görüntüle

“Anketi Görüntüle” butonuna bastığınızda karşınıza 3 sekmeden oluşan “ÜSİMP İnovasyon Karnesi” çıkmaktadır. Anket sekmesinden sorulara verilen cevaplar görülebilmekte (cevaplar- değiştirilemez), Firma Bilgileri sekmesinden de firmaya ilişkin finansal bilgi, proje ve patent sayıları görülebilmektedir.

İnovasyon Karnesi sekmesinden ise, 24 parametreye ilişkin sayısal değerler excel formatında ve radar (örümcek ağı) diyagramı şeklinde de görsel formatta alınabilecektir. Arzu ettiğiniz takdirde, size sunulan sonuç raporuna ilişkin tüm verilerin çıktısını alabilir, istediğiniz ortama kayıt edebilirsiniz.

 

OLASI SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ

Anketimi doldurdum fakat İnovasyon karnemi göremiyorum. Firmanızı sisteme tanıtırken kaç departman tanımladıysanız, bütün bu departmanların anketlerinin doldurulduğunu teyit ediniz. Atanan tüm anketler tamamlanmadan firmanın inovasyon karnesi  oluşturulamamaktadır.
İkinci anketimizi doldurmak istiyoruz fakat sisteme girdiğimizde anket atanmamış Sistem 6 aylık periyodlarda yeni anket ataması yapmaktadır. İlk anket doldurma tarihinizden sonra 6 ay geçmemiş ise  sisteme girdiğinizde anket atanamayacaktır.
Eklediğim departmanlar var ama onlar için anket girişi yapamıyorum İlk kayıt esnasında açtığınız departmanlara anket ataması yapılmakta olup, anket ataması sonrası yeni açılan departmanlar olursa anket atanmamaktadır. Bir sonraki periyodda yeni açılmış departmanlar için de anket ataması yapılabilecektir.
Anketi gönder tuşuna basıyorum fakat donma oluyor Anket cevaplarınızı içerir ekran görüntüsünü (screenshot) alarak ÜSİMP sistem yöneticisiyle iletişime geçiniz.
Kaydet tuşuna basmama rağmen sistemden çıkıp yeniden girdiğimde anket verilerimi göremedim. Anket cevaplarınızı içerir ekran görüntüsünü (screenshot) alarak ÜSİMP sistem yöneticisiyle iletişime geçiniz.